Пређи на главни садржај

Čokoladni rolat



Za opušteno nedeljno popodne uz kafu ili možda čaj, idealno bi se uklopilo i nešto slatko za šta vam ovom prilikom preporučujem ovaj fantastični čokoladni rolat od tamne čokolade.
Savršena kombinacija blago kiselkastog džema i gorke crne čokolade nikako vas neće ostaviti ravnodušnima. Uživaćete svim čulima.


Potrebno je:
kora:
jaja
150 g  šećera
  • 35 g kakao praha
  • 10 g  brašna
  • prstohvat soli
  • fil:
  • 200 ml slatke pavlake
  • 140 g crne čokolade (70% kakao mase)
  • 3 kašike džema od višnje ili maline
  • glazura:
  • 60 g crne čokolade (70% kakao mase)
  • 2 kašike ulja



  • Priprema:
Za fil zagrejte slatku pavlaku, dodajte kockice čokolade i mešajući rastopite. Ostavite smesu u frižideru da se dobro ohladi.
Rernu zagrejte na 220 stepeni. Pleh od rerne obložite papirom za pečenje i premažite ga sa vrlo malo ulja kako bi se kasnije pečena korica lakše odvojila.Prosejte brašno, si i kakao prah u jednu posudu i ostavite je sa strane.
Žumanca umutite mikserom sa 2/3 šećera dok se sav šećer ne istopi. Belanca posebno čvrsto umutite sa preostalim šećerom. U posudu sa umućenim žumancima dodajte trećinu smese sa kakao prahom i trećinu umućenih belanaca i lagano promešajte. Na isti način u jos dva navrata dodajte ostatak kakao smese i belanca. Rasporedite smesu na papir u plehu i pecite oko 5-7 minuta. Pečenu koru odmah preokrenite na vlažnu kuhinjsku krpu, pažljivo odvojite papir, a zatim je zajedno sa krpom uvijte u rolat i ostavite da se ohladi.

Ohlađenu smesu slatke pavlake i čokolade mikserom umutite u krem. Ohlađenu koru premažite džemom, a zatim i kremom i ponovo uvijte u rolat.
Za glazuru otopite čokoladu sa uljem i premažite rolat. Dobro ohladite rolat u frižideru pre sečenja i služenja.









Коментари

Постави коментар

Популарни постови са овог блога

Štrudlice sa pekmezom

Veoma nežne, prhke štrudlice sa domaćim pekmezom, koje su idealne za posluženje uz čaj ili kafu, bile su na meniju pre par dana kod mene, pa vam ih danas toplo preporučujem!

Predlog menija za posnu slavu

Ovo je samo jedan predlog kako da pripremite neke specijalitete za posnu slavu. Već sam objavila par postova sa predlozima za predjelo, pite i kolače, a ovde ću vam predstaviti ono što sam ja pripremila za svoju slavu

Zalivena pita sa višnjama

Pitu sa višnjama uglavnom svi vole. Ja lično najviše volim kad je prokisela, bez šećera, takva mi najviše prija. Ukusi su različiti pa sam tako i ja odlučila da udovoljim muškom delu porodice koji  ipak voli kad je slatkiš sladak, i zato sam im pripremila ovu bogatu varijantu pite sa višnjama, zalivenu šerbetom , sočnu i slatku.