Prhke šubarice




Ovo je jedan od onih finih, prhkih kolača sa filom od oraha, sa nekim starinskim šmekom koji nikoga ne ostavlja ravnodušnim. Poslužite ga uz vašu omiljenu kafu ili čaj, uživanje je zagarantovano ;)
Potrebno je:
(original recepta)
testo
2 jaja
5 kašike šećera
80 g maslaca
500 ml ili 290 g brašna
1 prašak za pecivo
fil
250 g mlevenih oraha
150 ml šećera
1 vanil šećer
100 ml mleka
120 gr maslaca
i još
200 g čokolade
5 kašike ulja
150 g mlevenih oraha ili kokosa


Priprema:
Jaja i šećer kratko umutite, dodajte rastopljeni maslac i brašno pomešano sa praškom za pecivo. Umesite rukama mekano testo. Odmah razvucite testo na debljinu od 3 mm otprilike i vadite krugove malom rakijskom čašom prečnika oko 4 cm.
U toku pečenja krugovi će se baš nadići pa ostavite malo razmaka izmedju kad ih budete redjali na papirom obloženi pleh. Zagrejte rernu na 180 stepeni i ispecite ih svega 5 minuta da ostanu beli.




Za fil stavite mleko sa šećerom i vanil šećerom da provri, mešajte da se otope kristali šećera pa maknite sa ringle i dodajte mlevene orahe. Dobro izmešajte i ostavite fil da se potpuno ohladi. Maslac penasto umutite i sjedinite sa ohladjenim filom. 
Čokoladu i ulje istopite na pari u plićoj posudi. Mlevene orahe stavite u tanjir jer će vam tako biti lakše da uvaljate šubarice. 


Uzmite jedan kolačić i nafilujte ga punom kašičicom fila od oraha, slobodno prepunite kašičicu jer fila ima sasvim dovoljno za sve kolačiće. Preko fila lagano pritisnite drugi kolačić i poravnajte fil sa strane. Stranice kolača umočite u čokoladu pa uvaljajte u mlevene orahe ili kokos, po želji. Ostavite ih u frižideru da se malo stegnu pre upotrebe.

Napomena: Od ove mere dobićete dva pleha od rerne kolačića. Veoma je izdašan, a može da stoji i nekoliko dana u frižideru, onda omekša i još je lepši.



Коментари

  1. Mnogo lepo izgledaju, ne znam dal bih pre ovaj valjan u orah ili kokos... :)

    ОдговориИзбриши
  2. Jako mi se dopadaju kako izgledaju! Ja odavno imam u planu da ih radim, ali nikako da dođu na red! Tvoje su predivne!

    ОдговориИзбриши
  3. I meni su davno u planu i nikako da stignem, možda za slavu ih napravim. Divne su ti slike.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti Zorice. Ako ih praviš za slavu, onda ih napravi još manje, sa manjom čašicom da bi ti se uklopile po veličini sa ostalim kolačima. Jako narastu pri pečenju.

      Избриши
  4. Kako su ti dobre, mnogo si ih lepo napravila. Ja ih dugo merkam i ne znam, nikako da ih napravim.
    Mozda me i nateras :)

    ОдговориИзбриши
  5. Mislim da bi mi se ove dopale vise od onih standardnih, sa biskvitnim testom.

    Draga Suzice, tebi i tvojoj porodici zelim sve najbolje u novoj godini! :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti Mikice :). Pravo da ti kažem, te standardne nisam nikad pravila, ovo su mi prvi kolači tog tipa. Moj sin ih obožava i odavno me tera, nego ja sve nešto odlažem. Prhke su i nežne, drugačije totalno.
      Sve najlepše i vama u Novoj godini!

      Избриши
  6. divno izgledaju i uredno si ih napravila,bravo Suzi ! veliki pozzzz

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Danka :) Trudila sam se da mi budu lepe jer je trebalo da idu za jednu slavu, ali kako su ispale veće od ostalih sitnih kolača, ostale su za nas na kraju ;)

      Избриши

Постави коментар

Популарни постови